Vega club sandwich met geroosterde groentes

Tijd

Vega club sandwich

Ah de heerlijke club sandwich! Je hebt wellicht mijn klassieke club sandwich al eerder langs zien komen of de club sandwich met zalm, maar je kunt natuurlijk ook heel goed een vega club sandwich maken.

Brood roosteren of niet roosteren?

Officieel hoort een club sandwich natuurlijk gemaakt te worden met geroosterd brood. Maar vind je dat niet lekker dan kun je het ook prima zo eten. Deze vega club sandwich heb ik wel geroosterd. Het voordeel van roosteren is dat het vocht van de groente en de hummus minder snel in het brood trekt. Daardoor blijft het brood langer knapperig.

Qua beleg kun je zoveel variëren als je zelf wilt. Denk bijvoorbeeld ook eens aan guacamole in plaats van hummus en ook met de geroosterde groentes kun je variëren. Probeer bijvoorbeeld eens geroosterde aubergine te gebruiken in plaats van de courgette.

Je kunt tegenwoordig zelfs kant- en klaar geroosterde groentes kopen in de supermarkt voor als je geen tijd hebt, maar heb je een grillpan dan is het roosteren van de courgette zo gebeurd.

Vegan versie

Door het gebruikte ei is deze vega club sandwich niet vegan, maar die kun je natuurlijk wel heel makkelijk vegan maken door het ei weg te laten. Vervang dat dan bijvoorbeeld door wat gebakken paddenstoeltjes of doe er wat knapperige nootjes tussen voor weer een ander effect.

vega club sandwich

Vega club sandwich met geroosterde groentes

Vega club sandwich
3 van 8 stemmen
Voorbereidingstijd 5 min
Bereidingstijd 5 min
Totale tijd 10 min
Gang Lunch
Keuken Hollandse keuken
Porties 2 portie(s)
Calorieën 756 kcal

Ingrediënten
 

  • 6 sneetjes zuurdesem volkoren
  • 1 bakje hummus
  • 1 pot geroosterde paprika’s
  • Geroosterde courgette
  • 2 gekookte eieren
  • Rucola

Instructies
 

  • Je kunt de club sandwich maken met geroosterd brood of je kunt het zo laten. Dat is een keuze. Ik vind geroosterd het lekkerste doordat het vocht niet direct in het brood trekt en het langer knapperig blijft.
  • Besmeer vier van de sneetjes dik met hummus. Beleg de sandwiches willekeurig met paprika, courgette, de gekookte eitjes en de rucola.
  • Stapel drie van de boterhammen op elkaar en eet direct.

Voedingswaarde per portie

Calorieën : 756kcalKoolhydraten: 122gProteine: 35gVet: 15gVerzadigde vetten: 3gTrans Fat: 1gCholesterol: 164mgNatrium: 1592mgKalium: 669mgVezels: 10gSuiker: 7gVitamine A: 692IUVitamine C: 19mgCalcium: 169mgIJzer: 10mg

Disclaimer

De aangegeven voedingswaarde is gebaseerd op standaard tabellen en daarmee een geschat totaal. Aan de gegevens in de voedingswaarde tabel kunnen geen rechten ontleend worden. Deze post bevat mogelijk affiliate links. Wanneer je via deze link iets koopt, verdien ik daar een klein percentage aan.

Heb je dit recept gemaakt? Deel het op Instagram of Facebook En tag @Miljuschka of tag #miljuschka!
Miljuschka Witzenhausen
Miljuschka Witzenhausen is bekend als tv-kok, all round food expert bij RTL Boulevard en ze maakt culinaire reizen voor 24Kitchen. Op Miljuschka.nl neemt ze je mee in haar wereld, deelt ze de lekkerste recepten met je, geeft de beste kooktips en laat je zien dat goed en lekker eten echt niet ingewikkeld hoeft te zijn.

Delen is fijn!